Eind 2019 besloten Boy en Rico hun droom na te jagen: een eigen sportschool openen. Boy met roots in marketing en vechtsport, Rico in personal training en bootcamp. Een mooie combinatie die elkaar goed aanvult.
Als marketing expert weet Boy als geen ander dat professionele beelden de basis is voor het bouwen van een sterk merk. Aan mij de taak om een beeldbank te schieten waar ze de komende tijd de socials en website mee kunnen vullen!
De grand opening voor Westeinder Health Studio stond gepland op 23 november 2019. Het enige wat nog ontbrak voor de promotie hiervan was professioneel beeld materiaal. Na wat gespard te hebben met Boy over hoe we dit het beste kunnen creëren, ontstond het idee om een photoshoot/train sessie te houden voor een selecte groep sporters.
Toen de datum voor de sessie vast stond, was het tijd om de invulling hiervan te bepalen. Het belangrijkste hieraan was; alle diensten die Westeinder Health Studio te bieden heeft, moeten aan bod komen. voor iedere dienst: outdoor en indoor groepslessen, bootcamp, personal training en vechtsport trokken we 30 tot 45 minuten uit. In een halve middag tijd was alles gefotografeerd en was iedereen afgemat.
Om het maximale uit Instagram te halen, heb ik tijdens het fotograferen rekening gehouden om extra veel portret foto's te schieten. Later heb ik deze bijgesneden naar een 4:5 formaat, zo is iedere foto schermvullend op een smartphone te zien.
Gezien Boy en Rico graag direct aan de slag wilde met het gereed maken van de website en de promotie van de opening, ben ik de dag erop gelijk begonnen met de selectie en de nabewerking van de foto's. Binnen 48 uur waren alle foto's naar wens nabewerkt en afgeleverd. Zo konden zij direct starten met de promotie van hun gloednieuwe sportschool.